Ibu..kaulah satu-satunya...

Monday 14 May 2012

assalamualaikum..


Ibu..kaulah satu-satunya..topik menarik tuk harini semperna Hari Ibu di Wanita Hari Ini..
tajuk tu memang menarik..tapi xsanggup nak tengok..sebab ianya akan buat saya touching..
i don't like..  :'(


maybe saya belum banyak buat pengorbanan tuk my mum..tapi percayalah, sekalipun seorang anak tu x meluahkan sesuatu secara lisan pada ibunya, tentunya juga didalam hatinya sentiasa bersyukur mempunyai seorang ibu..


pada saya sendiri banyak pengorbanan my mum pada anak-anaknya..semua tu x mungkin seorang anak mampu membalasnya kan..mungkin kadang-kala kita juga x sedar, kita akan berkasar dengan mereka secara tak sengaja..tapi itu x bererti kita x sayangkan ibu kita kan?? betul tak? tentu nya juga kita akan menyesal kerana bersikap begitu..


setakat ni, memang saya x pernah tinggal berjauhan dengan my mum, tak tahu la macam mana kalau 1hari nanti bila sy berkahwin..tersangat banyak persoalan yang bermain dalam fikiran..kalau sekarang my dad sibuk, tntu nya juga saya yang akan temankan my mum keluar..
kalau my dad sibuk, sy juga yang akan temankan my mum pergi klinik kalau dia x sihat..
tersangat banyak pergorbanan yang saya perlu lakukan tuk my mum..


pernah juga masa lepas tunang my mum say, 'kalau ko dah kawin, nanti mak mesti xde kawan nak ajak kuar cari barang, ajak pergi shoping..pergi jalan-jalan..  :'(
ko kan drive mak..' alahai..sungguh berbelah bagi semua ni..rasa macam x sanggup je nak duk jauh-jauh..tapi kalau dah kawin, tntu juga saya ada tanggungjawab pada suami..
saya harap bila tiba saat tu, my mum sanggup lepaskan saya pada suami saya..  :'(


Ya Allah..moga satu hari nanti perjalanan hidupku akan dipermudahkan..juga perjalanan hidup keluarga ku..


setiap orang pasti ada pengorbanan nya yang tersendiri kan..patutnya juga korang semua harus bersyukur sebab tanpa ibu dan ayah, kita sebagai anak tak ada dimukabumi Allah ni..


bersyukur itu besar nikmatnya..alhamdulillah..


tiada apa yang saya boleh hadiahkan tuk my mum..yang pastinya akak selalu mendoakan kesejahteraan tuk mak ngan abah bila akak selesai solat.. :'(
sesungguhnya itu juga 1hadiah buat ibubapa kita kan?..




dikongsi dari fb Ustaz Don Daniyal..jom baca sama-sama..  =)







Post a Comment