Geraaammm!!

Wednesday 13 February 2013

assalamualaikum..

erm!.. stress pula kerja harini.. bukan stress dengan kerja yang ada.. tapi dengan orang-orang yang datang berurusan..

kisahnya macam ni. ada la sorang ahli ni datang with husband dengan 2orang anak dia.. kisahnya nak rujuk balik pasal dia ada hntar surat resign dari jadi ahli kat sini..
ok yang tu no problem la..

tapi yang tak syok husbandnya ni.. eeeehhh, lelebih pula nak kerek2 ye.. ingat sy takut.. berani nak mara-mara, saya pun berani nak sound balik ok.. pengalaman lalu mengajar saya untuk berani dalam situasi tu..

yang husband dia lelebih nak bersuara kenapa??? setiap dia tanya, saya masih boleh balas.. teringat pula kisah masa 4tahun lepas lebih kurang.. husband dia jgk yang hantar surat tu.. dengan kerek nya..pastu masa tu sy baru kerja.. then tak kenal sangat la sapa ahli dan orang luar. grill memang sentiasa lock. bila tanya ada apa ye.. then dia balas, buka la pintu ni.. kalau korang tak risau ke.. mestilah kan..bila dah buka pintu, boleh pula tak reti nak manis muka..

ok, settle cite terimbau kenangan tu.. citenya harini, dia tanya juga apa status nak resign tu.. pastu saya cari la balik fail ahli tu.. then tengok ada surat tu.. yup tahun 200*.. masalahnya napa tak contact balik dengan pihak kop. kan.. tentu pihak kami ingt tak jadi resignkan.

pastu ada ke husband dia cakap camni.. 'sekarang ni kami tak nak datang sini dah'..oooihhh, *nada geram dalam hati!*.. tak nak datang call je la!.. saya pun tak suka nak berurusan dengan orang mcm tu..saya masih boleh senyum dan menjawab dengan nada maksud mendalam.. 'kalau taknak datang, kenapa tak telefon je!'.. ha, tahu dia.. ingat saya ni apa? tengok keje sorang-sorang, boleh nak hentam sesuka hati eh???!.. terdiam husband and wife.. 

pastu dia tanya apa no telefon sini *tmpat kje sy*, then malas nak jawab, saya tunjuk je no telefon yang terpampang besar-besar tu.. geram ok.. saya tak la geram kat wife dia..tapi kat husband dia.. banyak mulut..tengok gaya macam tak puas hati je sebab saya relax je menjawab.. pastu yang saya hairan, saya ni tiap tahun hantar surat ada letterhead.. siap ada no.tipon.. napa tak simpan no tu? ke setiap surat yang saya hntar tu tak buka??????

paling bengang ngan anak dia..adoi..budak memang la budak.. lari sana, lari sini..yang ayh tu napa tak reti kontrol anak?!! usik sana, usik sini.. serius, saya memang suka bdak2..tapi saya tak suka bdak2 yang suka usik sana sini.. dan lagi saya tak suka, parent tak reti control anak!.. lagi-lagi geram dibuatnya..!..


*nasib la ye cik mimie..hati dah bengang je ni.. luahan hati semata-mata!


14 comments

  1. Sabar2......
    Orang ni macam2 perangainya...

    ReplyDelete
  2. ayuejean :
    -tersangat sbar dh dgn perangai orng yang ntah apa2 ni je..

    ReplyDelete
  3. bersabar lah mimie. biasalah tu. kalau dey all customer. dulu pn sara ada gak pengalaman sebegitu tp wat ilek je. sb tahu keje kita cmane. haha.

    ReplyDelete
  4. tersangat la sabar kalau jumpe org yg camtuh...

    ReplyDelete
  5. Sabar Mimie...
    Biasalah...Macam2 karenah client2/ahli2 nie ^_^
    Sabar ya...

    ReplyDelete
  6. sabar mimi .... kasi cerek jerk kat muka dia tue. hehhh yana geram !! tenet hari nie wat hal ... huhhhh

    ReplyDelete
  7. sbar yew kak mimie., biase lah tu..dugaan kerje.. hee

    btw,jom bce post baru hanna ^^ http://www.farhanabiella.my/2013/02/asramahuhh-stay-away-from-me.html

    ReplyDelete
  8. teringat masa keje kat bah. customer service dulu..sabar je lah

    ReplyDelete
  9. huhu...saba je la... nak wat camnerkan..

    ReplyDelete
  10. Faham kak.. memang faham apa yang akak rasa..kalau ikut rasa jahat saya ni..saya nak je makan orang tu hidup2..tapi itulah sabarlah selagi mampu..sabar ye kak.

    ReplyDelete
  11. ekk.. tu nmenye satu femili xde sivik. tu pasal anaknye cenggitu.. huhu bkn nk mengata atau tmbh kebengangan cik mimie, tp tu lah hakikat, kalo dh bapak borek anak rintik ~

    ReplyDelete
  12. sarahhernyzar :
    -erm..rilex2 juga..tp pnas hati jgk kan..hehe

    nieyl :
    -mmng pun..

    dunia wilma :
    -sentiasa sabar.. =)

    yana aina ;
    -haha..klau blh buat, dah lama buat dah..haha

    hana nabilla :
    -hehehe..nti hana pun akan rasai juga.. =)

    farah waheda wahid :
    - :)

    sabar :
    -hehe..mcm2 kerenah kan?

    intanfirdaus247 :
    -hehehe..amboi..tiup angin apa tu kak..heheh

    dik bee :
    - :)

    nurul aini :
    -haha..amboi, nak mkan orang? akk masih belum tahap tu.. :p

    mar haini :
    -yup mar..sangat2 setuju..mmng takde sivik..

    ReplyDelete