Balik Kerja Tadi

Monday 13 May 2013

assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat setia disini.. 

kisah balik kerja tadi.. sampai je umah parking kete separuh macam selalu..pastu terperasan la ada sorang uncle india ni mai umah.. adeh.. nak ngelak macam xleh je.. rasa macam dah kalut-kalut nak cepat, rupanya dia lagi cepat jalan ke arah kita..

dupdapdupdap ni.. yang saya kalut sebab barang nak bawak kuar dari kete.. uncle ni umur mcam dah 50+ camtu laa.. tak sure sangat.. cuma nampak tua camtu.. dia datang dekat minta Rm2.. saya memula tu tak bagi.. dalam takut-takut ni sempat juga seluk purse maka kuar la Rm1 je.. siyes.. bukan tak nak bagi lebih..

malas nak layan sangat.. kang tiap kali saya balik keje je dia tunggu.. tak ke naya.. dia cakap nak RM 2 sebab nak beli roti, beli air kopi.. haaaikk, sempat lagi tu nak minum kopi.. actually, kalau korang baca mesti cakap saya tak berperikemanusiaan kan?? ok tak kisah pun..

kalau kena ngan mak ayah saya, Rm1 pun tak kan dapat tau.. sebab nya, dia nak beli a**k..paham kan?? haaa, sebab selalu sangat la my parent nampak.. so, dari saya bagi duit tu, dia nak beli a**k, baik saya simpan dan bagi pada yang lain kan?

bukan saya nak berkira sangat.. tapi uncle tu pakai pun elok, boleh caya ke dia nak beli roti??? caya ke?? umah saya ni kerap juga la orang india minta duit.. ngan mak abh pun selalu.. cakap nak makan la, minum la. . sekali abh ada je nampak dia beli benda terlarang tu kat kedai kat ngan umah...

eeii.. tak suka la.. duit kita dorang guna camtu.. kalau salah pada pemikiran saya ni, wallahualam la.. tapi saya pun ada juga ternampak orang2 india tua ni selalu teguk benda tu.. 

tapi yang kelakarnya, dalam takut-takut tu saya cuma cakap saya ada tu je.. dah, saya xnak layan..nanti mak abh mara.. aduyai.. nasib betul tau mak abh tak perasan.. silap-silap saya sama kena mara sebab layan orang tu.. adehh..




18 comments

  1. dia xrasa malu ke mintak kat org yang sama dan di tempat yang sama..huhu

    ReplyDelete
  2. hana hadi :
    -ermm, dorang ni dah tak rasa segan hana..sebab tu xleh nak layan sangat..

    ReplyDelete
  3. kalu dh tahu kemana duit derma kt tu guna tuk yg x bagus..baik tak payah.

    ReplyDelete
  4. susah jugak org mcm ni huhuhu

    ReplyDelete
  5. pkciklie :
    -erm..sy bg tadi pun sebab dia xnak pergi dari umh..xnak sampai parent perasan.. dan dgn hrapan duit tu dia beli la roti yng dia nak mkan..

    zaza nizam :
    -mmng susah kak..

    ReplyDelete
  6. Hmm.. ssh gak de org mcm ni kn.. x aman hidup rasanya...

    ReplyDelete
  7. ayoo... jumpa org mcm ni yg takot.. heee.. x bg kang dia ngamok

    ReplyDelete
  8. Adik jangan layan sangat orang cam tu...kita bagi bukan nak bersyukur pon....adik tak takut ke...kot2 dikata bersubahat sama....mintak ler adik jangan layan sangat..cik akak dengar citer adik pon dah naik takut cik eh..

    ReplyDelete
  9. kalau saya, saya lari sekuat hati.. Hihi..

    ReplyDelete
  10. errkkk mengerikan.. siapa2 pun kalau dalam situasi mcm tu akan cuak..
    nway take care ya ;)

    ReplyDelete
  11. alahaiii..kna hti2 pasni..klo blh nyorok lg bgus kn..

    ReplyDelete
  12. adeh.. kang xbg takut di apa2kan plak.. scary dunia zaman skrg mimie.. take care..

    ReplyDelete
  13. bukan tak nak tolongkan. tpi kene sentiasa berwaspada ^_^

    ReplyDelete
  14. yela. kalau saya takot dia cekik kite je.. orang macam tu tak ley jangka kan. hehehe.

    ReplyDelete
  15. maria firdz :
    -mmng pun kak.. risau je..

    tenku butang :
    -takut tu je kak..tu la yang kita rasa semalam..

    nao mei :
    -haha, mau nya tak takut kak..macam2 saya duk fikir semalam.. errggg..ngeri ingt balik..

    isabel diaz :
    -akk nak lari pun kat mana..dah depan umh je..hehe

    zazamymoon :
    -yup kak..tQ.. memang takut juga semalam..hehe tp buat2 cool..

    puanzaniff :
    -nak nyorok mcm mna eja..sebab nak kuar dari kete masuk umh je..

    normi nieza :
    -sy lg takut bila ingt balik..

    siti alfakhishah aman :
    -betul tu alise..semalam dah terbayang mcm2 dah bila berpaling..

    fyna ahmad :
    -yup..hope lpas2 ni jgn la dia datang lagi..ntah mana datang la semalam..

    maria menado :
    -erm, takut cekik x sangat..sebab kita dah dalam pagar..dia kat luar..kalau dia nak try masuk, kita nak jerit je..

    ReplyDelete
  16. kat area taman rumah mak nory pon ada sorang uncle india jugak , dia pon suka tahan kereta orang and mintak duit, kalau tak bagi kesian plak, tapi anak2 dia sendri yang pesan kat jiran2, kalau ayah dia mintak duit jangan bagi, sebab duit tu dia nak beli arak..
    tapi sekarang uncle tu dah meninggal minggu lepas...huhu

    ReplyDelete
  17. nory zoulkefle :
    -sampai macam tu sekali eh..tp kalau dah anak2 pesan, ikut je la kan.. so, bila uncle tu dah xde, xde la nak dtng minta2 lagi ye..

    ReplyDelete