Review : Baju Nikah

Thursday 7 November 2013

Assalamualaikum, selamat pagi.

ada yang tertunggu-tunggu ke gambar review dari saya?? hehhee.. maaf la ye kalau lambat. maklum la, dah jadi isteri orang ni kalau nak online pun wajib la minta izin. karang jadi isteri derhaka la pulok.

mana-mana komen tak dan nak balas.. sebab ada sesetengah entry ni autopublish. so harini saya start ye. saya tak pandai pun nak review-review ni. harap-harap boleh la review sikit-sikit ye.

saya review melalui gambar dari hakmilik dslr sendiri je dulu ye..



ni la baju nikah saya. warna putih. macam cream sikit. baju ni saya beli je masa raya haritu. memang nak nampak simple je untuk nikah. lagipun majlis nikah elok yang tak sarat kan. nak-nak kita akan berhadapan dengan tok kadi, ustaz dan orang-orang masjid.

yang penting biar menutup aurat. kalau tanya berapa modal untuk baju ni, tak silap saya dalam Rm180. Ok la tu kan, nanti ada majlis lain boleh pakai. *kalau tak gemoks!* huhu

zaman sekarang ni baju nikah orang dah buat berkaler-kaler kan? tapi ntah napa saya berkenan sangat nak warna putih ni. nampak bersih je saya rasa. seumur hidup, ni la kali pertama saya pakai warna macam ni. tengok orang lain pakai, nampak suci je.. so, saya tertarik sangat nak pakai masa nikah.

lagipun pakai sekejap je. then makeup pun simple.. terus i jatuh hati dengan diri sendiri. ahaaaks!.. tak percaya diri sendiri boleh secantik tu.. huhu.. *masuk bakul angkat sendiri*..

so, kalau ada b2b yang pening nak cari baju nikah macam mana, bagi saya, pakai yang simple-simple pun dah ok. tambah pula nanti pakai makeup. terus nampak cun tau.. ;)

ok la.. stop dulu pakai baju nikah ni.. nanti saya review yang lain ye.. ;)

40 comments

  1. Cantik.. tapi nk tgk mimie pakai..mesti bertambah serinya.. =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... biasa2 je kak.. ada kt entry akad nikah gmbar full..

      Delete
  2. cantik...saya pun memang nak pakai simple jer masa nikah nanti..warna pilihan tetap putih.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih.. nikah pkai simple je dh cntik.. :)

      Delete
  3. csntikk.. x sabo nak tengok gambo penuh.. -->tengkubutang

    ReplyDelete
  4. tahniah dah jadi isteri orang...dah lama tak jenguk sini.
    klu jaga elok2 mesti boleh pakai lagi. baju akak sampai hari ni boleh pakai..raya thun lepas baru ja pakai :)
    -done klik2-

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih kak.. tu la.. kut nak mengenang kisah lama nti nk pkai blik..hehe

      Delete
  5. waaa baju nikah peplum! huhuuu. nanti update la pulak baju bersanding. tak sabar nak tengok.
    ala orang kalo dah cun, pakai simple pon gerenti cun jugok.psst selamat menjalankan tanggungjawab sebagai isteri. selamat memasak, membasuh, mengemas dan sebagainye. hehe :p

    ReplyDelete
  6. cantik..tahniah sekali lagi ya :)

    ReplyDelete
  7. cantik cantik akak suka, baju nikah akak pun akak masih simpan lagi mimie... heeee... lepas bersalin sok sok tak tau lah muat lagi ke tak...

    ReplyDelete
  8. Selamat pengantin baru mimie.. moga kekal bahagia hingga akhir hayat. Sori lambat wish tapi kira masih pengantin baru la kan hehee.. btw cantik baju nikah mimie, x sabar nak tengok pics sanding :)

    ReplyDelete
  9. selamat pengantin baru.itu dah cukup cantik dan sopan. =)

    ReplyDelete
  10. nice..nice..hihi..beli siap senang kan..
    mana gambar nikah tuannya..baju jew..:)

    ReplyDelete
  11. simple yg ciksu suka
    sama mcm ciksu dulu.beli juga.
    bileh pakai bila2 ada majlis

    ReplyDelete
  12. cantik.. maner ppic mimie pakai baju ni? hehehe

    ReplyDelete
  13. Lawa tu mimie..nk tgk bju kebaya merah tu..berkenan la....:)

    ReplyDelete
  14. nak tgk gamba kawen mimie...:)

    ReplyDelete
  15. idam nak pakai putih jugak nanti boleh?? =D

    ReplyDelete
  16. gambar pakai baju ni takde ke? hehe

    ReplyDelete
  17. suka ayat "kalau tak gemoks tuh .. " hahaa

    ReplyDelete
  18. Tahniah akak. Barakallahukumafikum!
    Tak sempat nak wish .. busy study. sory akak.
    Moga bahagia hingga ke syurga .. Aamiin.

    ReplyDelete
  19. simple dan cantik :) tahniah :)

    ReplyDelete
  20. berkenan lak saya tgk . ringkas tapi menarik yg ptg duit sendiri . klu sewa mcm membazir jer .

    ReplyDelete
  21. Macam baju Mieza masa majlis bertandang dulu.. Hehe.. Beli siap jugak.. =)
    Mieza Suri Shaklee

    ReplyDelete
  22. Sy dulu punbeli je bju nikah.. kuung biasa.. hrga x smpai rm50... hehe.. save budjet..

    ReplyDelete
  23. simple n very nice....kena pula si empunya diri comel lotel...nak pinjam pic baju nikah ni boleh?? nak tunjuk kat sedara yg masih mncari idea nak buat bju dihari bahagianya pula...:)

    ReplyDelete
  24. Cantiknya. Tapi kalau saya kawin nanti saya tak nak pakai putih. Nanti terserlah kehitaman saya nie. Hahaha.

    ReplyDelete
  25. Simple itu mudah....huhuhu.

    ReplyDelete