Perjalanan Kehidupan 2013

Monday 6 January 2014

Assalamualaikum, selamat pagi..

alhamdulillah.. masih diberi kesempatan untuk bernafas sehingga kini. today saya nak imbas kenangan sepanjang tahun 2013 kehidupan saya. walaupun tidaklah seindah mana, tapi cukup besar buat diri saya.

januari :

  • adik lelaki saya dapat tawaran untuk menjadi seorang tentera. Ya Allah, masa tu Allah je yang tahu macam mana perasaan saya & keluarga. sebab selama ni itulah yang diusahakan demi untuk masa depan dia.


februari :

  • setelah 7 bulan en.suami (dulu tunang) bertugas di Lubnan, akhirnya dia pulang bercuti sebulan di Malaysia. Time tu Allah je yang tahu perasaan macam mana, bila rindu hanya dapat berhubung melalui skype je.. betul-betul mencabar!..


march :

  • hampir sebulan en.suami (dulu tunang) bercuti di malaysia, dia perlu balik semula ke lubnan. menyambung tugas. dan paling-paling sweet bila dia minta saya buatkan sambal ikan bilis kering. walaupun saya buat tidaklah sehebat mana, tapi sekurang-kurangnya saya telah cuba buatkan sesuatu buatnya. dan paling-paling saya tak sangka, bila saya share resepi sambal ikan bilis tersebut, boleh capai sampai 20ribu views.. 
  • dalam bulan mac tu juga, seorang cousin saya (sebaya) selamat menjadi isteri orang.. :)
  • hujung bulan mac juga, seorang lagi bff saya selamat menjadi isteri orang.. :)


april :

  • buat kali pertama mengundi.. hehe.. syok tau.. rasa macam rugi bagi yang tak mengundi bila sampai masanya..
  • bulan april setiap tahun bertambahlah usia saya. :)


mei :

  • tahun terakhir saya kendalikan mesyuarat agung tahunan koperasi.. Ya Allah.. sebak pula rasanya nak tinggalkan kerja ni. tapi saya ada tanggungjawab lain yang lebih besar buat diri saya untuk masa depan.
  • alhamdulillah.. bulan mei juga seorang lagi cousin saya menjadi isteri orang.. :)


jun :

  • buat kali pertama saya cashout akaun nuffnang saya yang tak seberapa tu.. alhamdulillah.. rezeki berblogging.. :)
  • entry di copypaste.. tu yang saya dapat tangkap. hehehe
  • genap 5tahun pemergian arwah opah saya..
  • 29 Jun 2013 - adik saya tamat latihan perajurit muda.. akhirnya!.. impian adik saya nak menjadi seorang tentera, dimakbulkan. saya pun dapat tengok dia passing out.. sebak sangat time tu..


julai :

  • minta adik bawa berjalan. kunonnya nak release tension. baru saya tahu keindahan taman rekreasi hutan lipur ulu kenas.. sangat cantik. 
  • pertama kali juga jejak kaki di i-City, ipoh.. :)
  • tahun terakhir saya dapat berbuka puasa bersama anggota lembaga koperasi. sebak rasanya..
  • akhirnyaaa.. en.tunang (sekarang en.suami) pulang ke malaysia..setelah setahun bertugas di bumi lubnan.. :)
  • tahun ni juga bagi saya meriah. raya pertama pun dah pecah rekod. hehe.. tahun tu juga raya pertama dapat beraya di rumah melaka. rumah bakal mother in-law (masa tu la).. then paling best sebab cik abang saya pun ada sama.. ^_*
  • after beraya di melaka, convoi 5 buah kete kalau tak silap ke muar.. dengan sesatnya. dan smpai di segamat balik haampir pukul 12 malam!..

ogos :
  • pengalaman adik saya terlepas tren! tapi dia relax je. saya yang nervous!..


september : 

  • dapat tarikh nikah! 2bulan before nikah baru dapat tarikh. memang mendebarkan!..
  • pengalaman kena cari butik pengantin lain!..
  • dapat jumpa blogger ruzainie.. actually dia kawan kepada kawan sekolah saya.. :)
  • pertama kali dapat makan di johnny's.. hihihiks.. tu pun sebab ajakan dari cik min maya..
  • en.suami terlibat dalam perarakan raksasa hari ATM.. siap masuk tv, tapi saya tak perasan..
  • pengalaman buat pertama kali test baju pengantin.. hihihi.. rindunyaaa saat tu.. rasa macam nak ulang balik je.. nak pakai baju cantik cantik camtu.. :)


oktober : 

  • bulan ni tersangatlah sibuk dengan segala persiapan perkahwinan. My Big Day bakal muncul kan.. rasanya ada lagi sikit sikit preparation yang saya tak share kan? nanti saya share ye..

november :

  • bulan ni juga saya banyak berkongsi tentang segala perjalanan. boleh semak di label REVIEW
  • dapat pre honeymoon di melaka.. jadilah kan? hehehe

 disember :
dan sebagai penutup untuk tahun 2013 ni.. saya dah suami dapat luangkan masa dan honeymoon untuk masa yang singkat ke cameron highland.. alhamdulillah.. walaupun 2day 1night only, at least saya puas dapat berjalan dengan my husband.. :)

yang penting, saya dapat luangkan masa dengannya.. =)

ok.. next honeymoon please my dear.. :P

ni antara kisah kehidupan saya untuk tahun 2013. walaupun tak sehebat dugaan yang Allah beri masa tahun 2012, saya bersyukur sangat, apa yang saya impikan untuk tahun 2013 ni juga terlaksana.. =)

start for this year, i hope dapat jadi good wife for my husband, dikurniakan zuriat yang pertama , dapat menjadi seorang mama yang terbaik for my future baby, dapat menjadi seorang muslimah yang menjaga auratnya.. insyaAllah.. =)





22 comments

  1. Assalamualaikum mimie, alhamdullilah. manis sungguh perjalanan tahun 2013 awak. semoga tahun baru ni membawa barakah ke atas kamu sekeluarga. in shaa Allah, sheila doakan mimie cepat2 timang baby. bestnya dapat p honeymoon. saya tak sabor nak babymoon. hihihikkk :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... terbaiklah review.. best ada blog kn blh review balik apa yg terjadi sepnjang tahun...

    ReplyDelete
  3. wahhh....byk toi kenangan manis mimie yeee....eh, eh, bln april kee besday???..sama laaaa...hehehehe..

    ReplyDelete
  4. inshaallah mudah2an apa yg kita hajati & impikan akan terlaksana...

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah. semuanya kenangan indah.
    in shaa Allah. sama sama kita doakan yr..
    mudah mudahan mimie bunting pelamin.aamiin

    ReplyDelete
  6. semoga impian 2014 tercapai :)

    ReplyDelete
  7. seronok baca kisah hidup mimie..mudahan thn 2014 nie membawa seribu makna

    ReplyDelete
  8. wahh, kak mimie punya perjalanan hidup tahun lepas indah je. hehe

    ReplyDelete
  9. perghh .. dasyat akak hafal ehh ? haha

    ReplyDelete
  10. wah.. seronoknya mama baca.. alhamdulillah... :)

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah..ada macam2 ceritakan..nanti dah ada anak2 lagi byk ceritanya..:) selamat menjalani kehidupan baru sbgi isteri~

    ReplyDelete
  12. lepas ni kisah dpt baby pulak.

    ReplyDelete
  13. amenn..moge sumenye tercapai ('',)
    btw, jom join GA ni nk?

    http://mii-and-himm.blogspot.com/2014/01/birthday-giveaway-by-cik-ayue.html

    ReplyDelete
  14. Wah best2...Alhamdulillah. lpas nih update psl baby..hehehe

    ReplyDelete
  15. Slmt thn baru mimie..semoga mimie dan keluraga sntiasa ceria dan dirahnati sentiasa :)

    ReplyDelete
  16. Banyak kenangan pahit manis kan..semoga 2014 menjadi tahun yg lebih indah ^_^

    ReplyDelete
  17. simpan dalam blog kenangan ini semua kan mimie.. best

    ReplyDelete
  18. pengalaman yang sama dengan akak time hantar di Pusasda dan tamat latihan di sana.....kenangan beb....

    ReplyDelete
  19. Banyak gak aktiviti sis. Macam best jark kehidupan sis saya tengok.

    ReplyDelete
  20. alhamdulillah..indah semuanya :)
    apepun yg berlaku, pasti ada hikmah di sebaliknya kan?? =)

    hope tahun ni didiey dpt ank buah dr mimie..yeay!!!!

    ReplyDelete
  21. Amin..insya Allah..all the best mimie utk 2014....yg lpas jdkn memori terindah yer...

    ReplyDelete