BAKAT

Wednesday 7 May 2014

Assalamualaikum.. selamat pagi..

BAKAT. Bakat ni bukan la sesuatu bakat yang dimiliki oleh seseorang tu tau. Tapi bila kita kahwin dengan army, ada 1 program yang dikhaskan buat para-para isteri tentera. Setakat sebulan saya ada kat sini selepas ikut suami, ada la juga beberapa kali turun tuk join. Join tengok je la pun yang boleh buat masa ni. hehe

Seawal selepas 9hari saya pindah ikut suami, suami ajak ke bakat. Mula-mula tu memang macam-macam perasaan juga la yang ada dalam fikiran. Bila en.suami kata ada bola tampar, memang tergamam saya. Dalam keadaan pregnant ni nak kena main?? Ohh, tak sebenarnya. Saya turun pun sebab suami cakap boleh kenal-kenal dengan wife kawan-kawan dia.

Yup. Kenal-kenalan la yang boleh saya buat pun masa tu. Secara tak langsung saya boleh jumpa kawan kat sini. Alhamdulillah, seminggu stress time tu sebab baru pindah dan terperap dalam umah, akhirnya keluar juga saya dari sarang burung tingkat 4 ni. hehehe..

Seronok juga bila dapat kenal dengan wife pada kawan-kawan en.suami. ternyata ramai juga yang sebaya-sebaya saya. Tak la kekok. Kalau tak, tak dapat la nak bayangkan macam mana nak masuk dalam group ‘akak-akak’ yang lebih senior ni. hehe

Ada la beberapa kali saya turun tengok mereka training. Happening je. Actually Bakat ni penting bukan setakat tuk para isteri je tau. Tapi buat suami. If kita tak turun tanpa sebab, nanti en.suami kenalah diambil tindakan. Antara yang saya tahu bila en.suami cerita, para suami ni kena la naik duty 3hari berturut-turut. duty 24jam pula tu..Haaaaa, mampu ke nak hadap? Kalau saya maaf laaaaa.. sehari en.suami kena naik duty pun dah boring. Ni kan pula kalau kena 3hari.

Bukan setakat tu je.. ada tindakan lain. Hat lain tu en.suami takde la cite pun. Then haritu dapat juga kenal dengan wife OC, wife pada peg. yang lain. So dorang tahu walaupun kita orang baru, tak dapat nak join sangat, tapi boleh turun lagi.

Haritu 26 ngan 27 april dorang berentap la lawan bola tampar, bowling, badminton. Tapi saya dapat hadir pada 26 april je. Sebab esoknya en.suami naik duty, so saya pun rehat je la sebab isnin tu pun saya nak kena checkup. Jadi memang ambik peluang tuk rehat betul-betul.

Ada juga yang tegur, ‘ehh, pregnant pun datang juga ke’? tapi sebab kita perlu sokong antara 1 sama lain, apa salahnya kan? Lagipun first time saya tengok aktiviti dorang. Nasib la ada yang dah kenal. Kalau tak, huaaaaaaaaaa laa saya kat sana terkontang kanting. Haha

Macam semalam (06 mei 2014) ada Bakat lagi. Semalam dorang buat tentang seminar kesihatan. En.suami cakap dorang hantar nama sebagai wakil, so nak tak nak kena juga la pergi, even semalam badan pun tak berapa nak sihat. Macam semalam dorang campur-campur unit kerja, jadi nya boleh kenal dengan mereka yang lain.

Tapi sebab saya pun tak berapa nak sihat, so senyap aje la.. kebetulan para suami pun boleh masuk tuk dengar ceramah tu, lega sikit saya. Ada juga peneman. Hehe.. sometimes ada juga la orang kata bakat ni macam mengarut. Sampai saya pun dah ter’set’ in my mind yang bukan-bukan.

Alhamdulillah.. setakat ni ok je la pada saya. Cuma kekok nak berhadapan dengan orang lama-lama yang ada kat sini tu, memang masih ada dalam diri. Harap-harap la saya dapat join selagi boleh. Join tuk diri sendiri dan secara tak langsung demi suami kita juga.. ye dok?? Hehe



·        Ehh, entry saya sekarang dah kurang ada gambarkan? Program haritu pun tak ambik gambar. Tunggu next time la ye.. nanti saya cerita lagi aktiviti lain ye.. :)

26 comments

  1. Dah boleh baca kt tepon.hehehw...sy pon mula² dgaq cita mcm² pasai bakat.tp lps p sdri.xdak la teruk pon.syok lg ada.asben pon sapot.ada stgh asben xsuka wife depa p.katanya lebihbmembawak kpd xtvt² xbaik.xphm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la sy pun.. dgr orng cite smpai risau nk pergi.. bila dh pergi bru thu mcm mna. yng elok kita ikut.. x elok jgn ikut. ye dok? :)

      Delete
  2. salam. ohhhh baru tahu pasal ni hehe ingatkan bakat apa la tadi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. skdar berkongsi tntng aktiviti tuk wife army.. ;)

      Delete
  3. ada terbaca hari tu kat entri blogger wawa syaida tentang BAKAT ni jugak... he he he, tak apalah janji ada aktiviti kann? tambah kawan baru lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo.. yeke kak.. sy xdan jenguk blog orng sngt skrng ni.. yng pnting dpt jmpa kwan yng seronok tu.. xla terperap je...

      Delete
  4. oooo mcm tu ker..baru tau nih pasal Bakat

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. nti klau ada aktiviti bru yng lain sy share...

      Delete
  5. bestnyer..ada aktiviti nak dibuat kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. stkat ni best je ain.. hehe.. sbb xjoin pn.. join tgk yng lebih.. hehe

      Delete
  6. Ayah saya bekas Navy.. mak saya pun dulu pun pernah join bakat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa yng duk dlm fmly tntera mmng thu.. :)

      Delete
  7. ingat akak nak cerita pasal bakat terpendam tadi..hehehe..
    kira macam aktiviti riadah la nih.. dasyat jugak kalau tak turun join suami kena duty..:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. akk mcm xde bkat terpendam je.. :p
      haah.. gitu la kisahnya dik.. kdng tu suami klau nk naik pngkat pun susah tau klau wife xjoin bkat ni..

      Delete
  8. Dh tiga thun khwin dgn tentera... Sekali je g BAKAT hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali je?? en.suami tu xkna tindakan pape ke?? lgpun dorang rekodkan, kan..

      Delete
  9. lah ingatkan mimie ada bakat terpendam hihi..mcm tu la kalau dah jadi istri army kan..lya fhm juga tu :)

    ReplyDelete
  10. Baguslah kalau banyak aktiviti. Tak adalah boring sangat kat dalam rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. time boring mmng la ok turun.. bila krap jd mlas pula.. hehe

      Delete
  11. "akak-akak" senior.??
    nak cakap akak ni muda lg laa ehh.?? :P
    eiqa lg muda tauu kakk. ahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. mksud akk dorang tu ada yng umur dh masuk 40an dik non....ye2. eiqa mmng mudo laie... :p

      Delete
  12. Hah mimie percaya tak akak dh 6 thun kawen xpernah skali pun pergi bakat...

    ReplyDelete
  13. ada pro n kontra nya bakat ni kan...
    nway selamat menjoinkan diri dalam BAKAT :) nnti dpt ramai kwan.. yg penting njoy k

    ReplyDelete
  14. Dulu2 akak pernah lawan netball dgn Bakat kem gerak khas sg udang...mmg best...boleh tahan jugak wife mat perang nie lawan netball

    ReplyDelete
  15. Ooo kena tindakan ek...tak pernah pulak dengar abah akak dok citer yg dia kena tindakan..ermmm maybe macam akak kata sblm nie la sebab kami tak dok dlm kem kot..=D

    ReplyDelete